پاسخگویی به استعلامات مردمی در سامانه پنجره واحد زمین از 159 روز به 36 روز کاهش پیدا کرده است

تاریخ انتشار : 1402/10/13 - ساعت انتشار: ١٥:١٤ - گروه خبری : اخبار سازمان

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاصد اقتصادی اعلام کرد: پاسخگویی به استعلامات مردمی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از 159 روز به 36 روز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی- سردار یزدی امروز – چهارشنبه - سیزدهم دی ماه در چهارمین جلسه شورای راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین که با حضور متولیان سامانه، دستگاههای اجرایی حوزه زمین و مراجع قضایی و نظارتی در محل سازمان منابع طبیعی برگزارشد،خاطر نشان کرد: با تعامل دستگاه ها باید سبب سرعت، دقت و ایجاد رضایت در بین مردم شویم.
وی با اشاره به برخی چالش ها و ظرفیت های اجرایی تصریح کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می تواند خدمات ارزنده ای به مخاطبین ارائه نموده و به کاهش تشکیل پرونده های قضایی کمک نماید.
به گفته سردار یزدی قرار بود تا پایان شهریور ماه همه دستگاههای مربوط، به این سامانه متصل شوند اما این اقدام به دلیل یکسری ضعف های موجود و بعضاً کوتاهی برخی دستگاهها به کندی در حال انجام است.
وی اضافه کرد: در سومین جلسه شورای راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین که حدود سه ماه گذشته برگزار شد و موضوع اتصال دستگاهها به سامانه مورد بررسی قرار گرفته بود تنها یک سوم دستگاهها به این سامانه متصل شده بودند که اکنون و تا برگزاری چهارمین نشست شورای راهبری این میزان به دو سوم افزایش یافته است.
سردار یزدی همچنین در این جلسه اعلام کرد: از زمان عقب هستیم و مردم نباید معطل شوند و مابقی دستگاههای جامانده باید خود را به این سامانه متصل کنند و جای هیچ عذر و بهانه ای پذیرفتنی نیست.
در ادامه این جلسه دکتر حسین میررجبی دبیر پنجره واحد مدیریت زمین گفت: سازمان امور اراضی، سازمان منابع طبیعی و  سازمان حفاظت محیط زیست از جمله دستگاههای پیشروهستند که توجه لازم را به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین داشته اند.
میررجبی افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین یک سامانه جامع است که یک ارتباط فرا دستگاهی را بین تمامی دستگاهها برقرار می کند و هرگونه عدم توجه و فعالیت یک دستگاه متاسفانه می تواند باعث اختلال اقدام و عملکرد سایر دستگاهها شود.
وی  در این جلسه از سازمان شهرداری ها و دهیاری وزارت کشور، سازمان  شهرک های صنعتی، وزارت نفت و همچنین از وزارت نیرو به عنوان دستگاههایی نامبرد که در جلسات فعال هستند ولی اتصال کامل به سامانه نداشته اند.
وی سر انجام یاد آور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما علاوه بر حضور فعالانه باید به موفقیت عملکردمان نیز توجه لازم داشته باشیم.
بر اساس اسن گزارش، پنجره واحد مدیریت زمین، سامانه‌ای است جامع به منظور تسهیل فرآیند و نظارت سیستمی بر صدور مجوزهای مختلف در حوزه زمین از جمله: ساخت‌وساز، تغییر کاربری و غیره  که ارتباط میان سازمان های متولی صدور جواز و اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی کسب جواز ساخت و ساز را فراهم کرده و نقش تسهیل گر و ناظر را در این عرصه ایفا می کند.

نسخه چاپی

ارسال به دوست

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در یک نگاه
  • سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به عنوان یک سازمان مستقل حاکمیتی، اجرایی و در جایگاه تشکیلات یکی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی و پایدار از منابع‌طبیعی تجدیدشونده کشور را بر عهده دارد. اعمال حاکمیت و مدیریت بر اراضی منابع‌طبیعی کشور که از آن به عنوان اراضی ملی و انفال هم یاد می‌شود، مأموریت خطیر و بی‌نظیر این سازمان است.

    هدف سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور، حفظ و حمایت، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها، مراتع، اراضی جنگلی، بیشه‌های طبیعی، اراضی مستحدثه ساحلی، حفاظت‌ و حمایت از آب و خاک کشور از طریق مدیریت علمی بر حوزه‌های آبخیز و رعایت اصول توسعه پایدار می‌باشد.

ورود


تماس با ما
  • ستاد مرکزی:
    تهران - بلوار ارتش - بعد از مینی سیتی - کدپستی 1955756113
    تلفن: 4-02122446540 و 02122488530 و 02122446503
    دورنگار: 02122488556
    ملاقات مردمی: 02122488476
    پاسخگویی به شکایات: تلفن 02123563478 و فاکس: 02122488557
    آدرس تارنما: www.frw.ir
    صندوق پستی: info@frw.ir


    ساختمان شماره 2 (ستاد چالوس):
    چالوس - میدان معلم(مخابرات) - کدپستی ۴۶۶۱۹۵۳۵۳۷
    تلفن: 01152226521
    دورنگار: 01152249696

there is a pic here